Verslag van etappe 1...

30 januari 2020 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Vanaf de La place op Schiphol wensen wij iedereen een goede morgen,

Een vakantie is bedoeld om lekker te ontspannen, maar de voorbereidingen op de dag van vertrek... pff wat wil je dan nog veel doen en wat spookt er vaak door je hoofd, ben ik ook iets vergeten? Hebben we de paspoorten? Check...hebben we alle papieren op orde?  Check... hebben we alle medicijnen? Check... etc. Etc. Maar als je dat allemaal hebt gehad en zoals wij gebruik maken van een vaste checklist, komt het allemaal wel goed en zo ook deze keer. Wij waren ruim voor vertrek klaar en dus konden we zo ontspannen als maar mogelijk is op zo’n eerste reisdag om 20 voor 4 in de auto stappen op weg naar het station van Zuidhorn. En na een korte treinreis waren we lekker vroeg op station Groningen om daar over te stappen op de bus. Volgens de app van Flixbus had de bus een vertraging van 20 minuten... grrr zijn we al zo vroeg en komt er nog eens zoveel tijd bij. Maar gelukkig hebben ze op station Groningen een Starbucks dus we konden daar ‘genieten’ van heerlijke koffie... gelukkig hebben ze ook chocolademelk, zal ik maar zeggen 😉. En dan moet je toch nog hals over kop naar de bus want die vertraging bleek niet te kloppen... maar uiteindelijk zaten we in de bus op weg naar Schiphol.

Wij hadden een prima plekje, voor in de bus zodat we ook nog lekker iets konden zien. Toch heeft dat niet alleen maar voordelen, want als je een chauffeur hebt die een hoop sterke verhalen te vertellen heeft, dan krijg je ze allemaal mee. Voor Heerenveen wisten we al dat de man slaapapneu, suikerziekte en een slecht oog had... gelukkig zat voor ons een jongen die het wel gezellig vond om te reageren dus hoefden wij ‘alleen maar’ te luisteren. Waar je bij het boeken van zo’n bus niet bij stil staat, is de rijtijden wet... en laten we het nu net treffen dat de beste man een half uur pauze moet nemen tijdens deze rit. Dus hebben we gezellig een half uur stilgestaan op een parkeerplaats bij Gorredijk aan de A7. Na een half uur ging de rit, zonder oponthoud verder en waren we rond half 9 op Schiphol. Daar konden we al heel snel op de pendelbus stappen die ons in 10 minuten naar ons hotel bracht.

Het Corendon Hotel is beroemd om de grote Boeing 747 in hun tuin... of je er in kunt weten we niet maar het is wel een grappig gezicht. Wij hadden een prima kamer met uitzicht op Schiphol en op de betreffende Boeing. Een ander leuke extra van dit hotel is de Skybar... een bar op de 9e verdieping waar je met een speciale lift naar toe gaat en waar je een prachtig uitzicht hebt op Schiphol. Wat een boel lampjes en dan die opstijgende vliegtuigen er tussendoor, erg leuk om te zien' Hier hebben we de eerste dag van onze vakantie afgesloten met een wijntje en een port (van 9 euro😳), maar we ook een toast uitgebracht op een nieuwe wereldburger... gisteren hebben lieve vrienden van ons hun 2e kindje gekregen, Ezra!

En nu zitten we dus op Schiphol. Wachten op de eerste vlucht van vandaag naar Parijs. Om 9:50 kunnen we aan boord gaan dus we hebben nog even tijd voor ons ontbijt. Vanaf Parijs nemen we vanmiddag om 14:25 de vlucht jaar Punta Cana op de Dominicaanse republiek. Voor de liefhebbers, dit is vluchtnummer KL2230.

De volgende update zal vanuit de Dominicaanse Republiek zijn.

Wij wensen jullie allemaal een heel fijne dag en tot de volgende update.

Groetjes, Henk en Janneke

1. Ingenet van Dusseldorp:
    30 januari 2020
    Goeie vlucht!! Benieuwd naar jullie aankomst in DC!!
    En voor de papa en mama van Ezra....Van harte gefeliciteerd met dit mooie wonder!!
    Lieve Henk en Janneke, we kijken uit naar de volgende blog!!😘😘
  2. Co en Liesbeth:
    31 januari 2020
    "Wie verrre reizen maakt kan veel verhalen" en dat blijkt uit dit verslag... Ben je nog maar in Gorredijk en heb je al een heleboel beleefd! ;-) We zien uit naar jullie volgende blog! Liefs!
  3. Simone:
    1 februari 2020
    Heeel veeeel plezier..en wees voorzichtig maar geniet vooral. Liefs simone