Weer thuis...

16 februari 2020 - Niekerk Grootegast, Nederland

Hallo allemaal, welkom bij ons laatste verslag.

We zijn weer thuis... na een reis van ca. 27 uur waren we gisteren even voor 6 uur ‘s avonds thuis in Niekerk.

We begonnen onze terugreis met een vlucht van ruim 7 uur van Punta Cana in de Dominicaanse Republiek naar Parijs. Dit was gelukkig een stuk minder dan de ruim 8 uur die er voor stond... blijkbaar hebben we veel profijt gehad van wind mee. Het was in ieder geval wel een erg hobbelige vlucht met veel, soms best heftige turbulentie. Ondanks de slaappil die we hadden ingenomen, hebben we niet echt kunnen slapen, maar gek genoeg ging de reis toch nog best snel (achteraf dan...). Na de landing op Parijs hadden we nog ruim de tijd om naar onze aansluitende vlucht te gaan van Parijs naar Amsterdam. Hiervoor hadden we stoelen met extra beenruimte geregeld en dat was wel heel fijn. Je zit dan bij de nooduitgang en krijgt wat speciale uitleg over het openen van de nooduitgang, maar dat stelt weinig voor. De stewardess vroeg of we Engels konden spreken? Zo ja, dan moesten we even de uitleg boven de nooduitgang lezen en bij bijzonderheden hun in instructies in het Engels opvolgen. Nu is onze ervaring met Air France dat hun Engels niet zo heel goed verstaanbaar is 😜, dus lazen we de instructies maar even extra goed door... Na een korte vlucht kwamen we aan op Schiphol. Het was nog wel even spannend of we al last zouden hebben van de verwachte storm, maar dat viel erg mee gelukkig. Vandaag zou het een ander verhaal zijn geweest...

Nadat we ons op Schiphol even wat opgefrist hadden, konden we al heel snel onze koffers van de band halen en richting de trein gaan. Daar moesten we een klein half uurtje wachten wat ons de gelegenheid gaf om even wat eten te kopen voor onderweg. We hadden vooraf via een online actie al 1e klas treinkaartjes gekocht, dus zaten we heerlijk met z’n tweetjes in een 6 persoons coupe met onze bagage. Hoewel de trein wat vertraging had op Groningen, konden we makkelijk onze aansluitende trein naar Zuidhorn halen en daar stond gelukkig onze auto nog... en toen was het nog 10 minuten en waren we eindelijk thuis.

Gelukkig waren mijn ouders zo goed geweest om de kachel in huis al aan te zetten, zodat we in een heerlijk warm huis kwamen met een mooie bos bloemen op tafel! 💐 Een heel fijne thuiskomst na zo’n reis!

En nu is het zondag en merken we de gevolgen van de jetlag... maar dat hoort erbij.

Dit was het laatste verslag van onze Cruise door de Caraïben. Wij hopen dat jullie het leuk vonden om ons op deze manier een beetje te volgen. Wij hebben erg van de reis genoten en kijken terug op een mooie vakantie.