Vliegveld Punta Cana..

14 februari 2020 - Punta Cana, Dominicaanse Republiek

Hallo allemaal, hier een korte update vanaf het vliegveld van Punta Cana. Het is hier nu 18:00 en we vertrekken om 21:05 dus het is nog even wachten. Maar...

Laat ik eerst even beginnen bij het begin van de dag. Toen we aan de cruise begonnen wisten we dat de vlucht pas heel laat zou zijn. Daarom waren we van plan om op het schip een late check-out te nemen + een daghut voor onze spullen. Het was de bedoeling om dan rond 17 uur met een taxi naar het vliegveld te gaan, een rit van een uur wat we op de heenweg ook hebben gedaan.

Nu laden we een paar dagen geleden in het boordkrantje dat je voor 30 euro pp via Tui een transfer kon krijgen met vertrek om 12:15. Dit was prijstechnisch zo aantrekkelijk, dat we onze plannen hebben omgegooid en we de transfer hebben geboekt. Zo gezegd, zo gedaan... Vanmorgen moesten we om 9 uur uit onze hut zijn maar we konden nog van alle faciliteiten aan boord gebruik blijven maken dus dat was wel relaxed. Vervolgens stapten we rond 12 uur in de bus naar het vliegveld. Allemaal prima geregeld.

Waar we alleen geen rekening mee hadden gehouden was dat we pas vanaf 5 uur de koffers konden inchecken... dit had dus tot gevolg dat er 4 uur moesten wachten op een hard bankje tegen een koraal stenen muur. Dat zat dus niet fijn... Maar wij mochten niet klagen, want mensen naast ons zaten er al een uur eerder. Tja, dan maar wachten, en wachten, rondje lopen etc. Duurt lang, maar rond 5 uur was het dan eindelijk zover, we konden de koffer inchecken en door de douane.

Dat inchecken is nog best een dingetje want het is behoorlijk streng hier. En ze willen hier ook steeds dat je formuliertjes invult met je gegevens, waarom? Geen idee want ze leggen het na ontvangst direct opzij. Maar goed, niet doen is geen optie... Na het lange wachten waren we het wel een beetje zat op die bankjes. Daarom hebben we onszelf getraceerd op toegang tot de VIP Lounge hier op het vliegveld. Voor 25 euro pp kunnen we hier eten, drinken, douchen en zelfs zwemmen met uitzicht op de vliegtuigen (als die er zijn, nu kiet...) Dat zwembad schijnt uniek in de wereld te zijn voor een lounge. Wij gaan er geen gebruik van maken, want we onze zwemkleding in de koffer zitten maar we maken nu wel gebruik van de heerlijke banken, de snelle WiFi en het eten en drinken... Afsluiten in style zal ik naar zeggen. Hier houden we het wel even uit...

Om kwart over 8 mogen we inchecken daarna mogen we nog ruim 8 uur uitrusten (en slapen?) in het vliegtuig.

Groetjes vanaf het vliegveld van Punta Cana,

H&J

1. Limmie:
    15 februari 2020
    Prachtig, wat een geweldige ervaring moet dit voor jullie zijn. Bedankt dat we dit zo met jullie mochten mee beleven.
    Nu zal het voor jullie wel weer wennen zijn dat al die lekkernijen en lekkere drankjes niet meer voor jullie klaar gezet worden😋
  2. Co en Liesbeth:
    15 februari 2020
    We waren een paar dagen achterop met lezen; en intussen zijn jullie al weer op Grunnen's grond geland. Nu heerlijk nagenieten en aclimatiseren.
    Fijn dat we mee op reis mochten!
  3. Linda:
    16 februari 2020
    Heerlijk hè, zo'n VIP lounge. In Hong Kong kon je zelfs nog een Chinese massage krijgen. Best pijnlijk maar wel lekker na een lange vlucht. Jammer dat jullie niet nog even een verfrissende duik konden nemen.
  4. Imka:
    12 maart 2020
    Prachtig om alles mee beleefd te kunnen hebben. Vast nog heerlijk aan het nagenieten en weer genieten van de weersomstandigheden hier ;-)